Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

“Det er lidt et dårligt tidspunkt at være kreativ direktør på, når der ikke er nogle penge at være kreativ for.” Mikkel Bjergsø griner, når han siger det. Men der er ikke meget at grine af, fortæller Børsen.

Mikkel Bjergsø er stifter af og netop kreativ direktør i den omfattende ølforretning Mikkeller. Og han befinder sig lige nu i en orkan skabt af ydre omstændigheder, der river og flår i den virksomhed, som han stiftede for knap 20 år siden i et køkken i København.

“Mit mål med at starte Mikkeller var at revolutionere ølbranchen ved at vise, at man kan lave noget meget bedre øl end det eksisterende. Den ambition er der ikke lige så meget plads til at udleve nu, selvom vi selvfølgelig skal prøve. Du skal have en sund økonomi for at have sådan nogle tanker,” siger han.

Læs hele historien her.

Mikkeller får friske penge til

Den danske øl- og restaurantkoncern Mikkeller har igen fået tilført friske penge fra den anden side af Atlanterhavet.

Mikkellers installerer nyt rensesystem på barer og restauranter

Servering af fadøl kræver jævnlig rensning af fadølsanlæg. Indtil nu har det været normal procedure at bruge kemikalier til rengøringen, som både er dårligt for miljøet, tidskrævende og risikofyldt at håndtere, men Mikkeller har i samarbejde med virksomheden SUBD (Scan Unic Beverage Disinfection) installeret et helt nyt miljøvenligt system, der har fået navnet Safe’n’Fresh.

Log ind