Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Til trods for at 2021 har været præget af nedlukning i restaurationsbranchen i flere perioder, har danskerne været gode til at bestille Svanekeøl, når de har været ude, men også at nyde øllene i egne hjem, og derfor kommer Svaneke Bryghus ud med et tilfredsstillende resultat på niveau med 2020, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Svaneke Bryghus præsenterer således et årsregnskab på 2,829 mio. kr. efter skat, hvilket er 255.000 kr. mindre end i 2019. Bryggeriet har haft en lille vækst i omsætningen i 2021, men må samtidig konstatere en lavere indtjening, hvilket hovedsageligt skyldes stigende energi og råvarepriser.
”Bryggeriets fornemmeste opgave er naturligvis at brygge gode øl, som falder i forbrugernes smag, men i et så stærkt og konkurrencepræget marked, som det danske ølmarked, er det også vigtigt at have fingeren på pulsen, og være på forkant med udviklingen”, fortæller Steen Jespersen, direktør for Svaneke Bryghus. ”Og med mere end 20 år i markedet har vi dels gjort os mange erfaringer, men også gode og rettidige investeringer”, fortsætter Steen Jespersen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025