Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
har været hårde år for økonomien mange steder, og ikke mindst i København, hvor man mange hoteller er dybt afhængige af de mange udenlandske gæster, man har skullet kigge langt efter de seneste år. Netop derfor er det altafgørende for hoteller, at få værelserne booket og få penge i kassen, skriver MarketConnect.dk.
“Hotellerne i Danmark er pressede efter coronaen, det er der ingen tvivl om. Og derfor giver det os også problemer, når de store bookingtjenester støvsuger hele markedet for bookinger, og samtidig tit og ofte tager tårnhøje provisioner for det. Danske hoteller er ikke sat i verden for at sende milliarder af kroner ud af landet hvert år,” siger COO ved Arthur Hotels, Helle Hessellund Bisholm.
Derfor er de københavnske hoteller, Arthur Hotels, Guldsmeden Hotels, Skt. Annæ og Absalon Hotels gået sammen om at skabe bookingplatformen, CoolCopenhagen, der går i luften 1. april. Konceptet er simpelt; at give hotelgæsterne et alternativ til de store bookingtjenester, og målgruppen er i første omgang de mange danske besøgende, der hvert år booker hotel i hovedstaden.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025