Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nu går jagten på de sidste få procenter ind. Espresso House har nemlig en ambition om at være 50 pct. plantebaseret i sortimentet. Dette mål er ved at være tæt på, da kæden i 2021 var oppe på at tilbyde 48 pct. af sit produktudvalg som plantebaseret i Danmark og på tværs af markederne var andelen på 49 pct, skriver kæden i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.
”Vi ønsker, at alle, uanset føde- og drikkevarepræferencer, skal kunne forkæle sig selv med noget lækkert i vores kaffebarer. Når halvdelen af vores produktsortiment findes som plantebaseret, viser vi, at dette ikke behøver at være en udfordring. I Danmark nåede vi 48 pct. i slutningen af 2021, så vi er der næsten, siger Sabrina Jæger, der er landedirektør i Espresso House Danmark.
Foruden et sortiment af madvarer med udelukkende plantebaserede ingredienser oplever Espresso House også en stigende interesse for plantebaserede mejeriprodukter til kaffen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 202531-10-2025 
 
- 
                            Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA31-10-2025 
 
- 
                            Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk31-10-2025 
 
- 
                            Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb31-10-2025 
 
- 
                            Nu åbner Rox Resort i Køge31-10-2025 
 
- 
                            Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring31-10-2025 
 
- 
                            Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde31-10-2025 
 
- 
                            Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By31-10-2025 
 
