Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nu går jagten på de sidste få procenter ind. Espresso House har nemlig en ambition om at være 50 pct. plantebaseret i sortimentet. Dette mål er ved at være tæt på, da kæden i 2021 var oppe på at tilbyde 48 pct. af sit produktudvalg som plantebaseret i Danmark og på tværs af markederne var andelen på 49 pct, skriver kæden i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.

”Vi ønsker, at alle, uanset føde- og drikkevarepræferencer, skal kunne forkæle sig selv med noget lækkert i vores kaffebarer. Når halvdelen af vores produktsortiment findes som plantebaseret, viser vi, at dette ikke behøver at være en udfordring. I Danmark nåede vi 48 pct. i slutningen af 2021, så vi er der næsten, siger Sabrina Jæger, der er landedirektør i Espresso House Danmark.

Foruden et sortiment af madvarer med udelukkende plantebaserede ingredienser oplever Espresso House også en stigende interesse for plantebaserede mejeriprodukter til kaffen.

Læs hele historien her.

Momsdebat blusser også op i nabolande

I Norge presser politikere på for at sænke momsen på fødevarer forud for valget. Store dagligvarekæder erklærer sig villige til at sænke priserne, hvis momslettelser bliver en realitet.

Fødevarepriser stiger igen

Priserne på fødevarer fortsætter opad, og intet tyder på snarlige prisfald. Forbrugerne må indstille sig på fortsat dyrere dagligvarer.

Log ind