Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nu går jagten på de sidste få procenter ind. Espresso House har nemlig en ambition om at være 50 pct. plantebaseret i sortimentet. Dette mål er ved at være tæt på, da kæden i 2021 var oppe på at tilbyde 48 pct. af sit produktudvalg som plantebaseret i Danmark og på tværs af markederne var andelen på 49 pct, skriver kæden i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.
”Vi ønsker, at alle, uanset føde- og drikkevarepræferencer, skal kunne forkæle sig selv med noget lækkert i vores kaffebarer. Når halvdelen af vores produktsortiment findes som plantebaseret, viser vi, at dette ikke behøver at være en udfordring. I Danmark nåede vi 48 pct. i slutningen af 2021, så vi er der næsten, siger Sabrina Jæger, der er landedirektør i Espresso House Danmark.
Foruden et sortiment af madvarer med udelukkende plantebaserede ingredienser oplever Espresso House også en stigende interesse for plantebaserede mejeriprodukter til kaffen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025