Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske restaurantkoncern Diningsix vil nu åbne nye restauranter uden for Skandinaviens grænser. I dag har Diningsix 18 restauranter, hvoraf to af dem er placeret i Oslo under brandet Köd og Basso, der også er tilstede i Danmark. Men nu skal virksomheden ekspandere til yderligere markeder, siger Morten P. Ortwed, der er direktør og partner i koncernen, skriver FødevareWatch.dk.
”Vi har længe haft øjnene på udvidelse til andre lande, men da pandemien har været i vejen, har det gjort det svært at planlægge. Nu ser vi lys for enden af tunnellen og kan sætte projektet i søen,” siger han.
Koncernens koncepter tæller i øjeblikket Köd, Basso, Klokken, Keyser Social og Feed Bistro samt burgerkæden Burger Shack, som Diningsix opkøbte i starten af sidste år. Det er dog et af de originale koncepter, som Morten P. Ortweed i øjeblikket har kig på at åbne i enten London, Amsterdam eller Barcelona.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet
23-11-2025
-
Madklubben til HORESTA Årsdag 2025: Digitalisering starter der, hvor gæsten ikke ser det
23-11-2025
-
Restaurant Insights 2025: Få ny viden og inspiration til restaurantdriften
23-11-2025
-
HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal
23-11-2025
PRESSEKLIP
-
Beskæftigelsen fortsatte med at stige i september
21-11-2025
-
Mødeturisme og grøn omstilling får millionløft af staten
21-11-2025
-
Nye kystprojekter får luft under vingerne
21-11-2025
-
HORESTA: Strategisk turismeløft er godt – men bør følges op af bedre konkurrencevilkår
21-11-2025
-
Øresundslinjen bliver nu mere batteridrevet
21-11-2025
-
Klima og turisme forenes i ny storattraktion i Roskilde
21-11-2025