Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den danske restaurantkoncern Diningsix vil nu åbne nye restauranter uden for Skandinaviens grænser. I dag har Diningsix 18 restauranter, hvoraf to af dem er placeret i Oslo under brandet Köd og Basso, der også er tilstede i Danmark. Men nu skal virksomheden ekspandere til yderligere markeder, siger Morten P. Ortwed, der er direktør og partner i koncernen, skriver FødevareWatch.dk.

”Vi har længe haft øjnene på udvidelse til andre lande, men da pandemien har været i vejen, har det gjort det svært at planlægge. Nu ser vi lys for enden af tunnellen og kan sætte projektet i søen,” siger han.

Koncernens koncepter tæller i øjeblikket Köd, Basso, Klokken, Keyser Social og Feed Bistro samt burgerkæden Burger Shack, som Diningsix opkøbte i starten af sidste år. Det er dog et af de originale koncepter, som Morten P. Ortweed i øjeblikket har kig på at åbne i enten London, Amsterdam eller Barcelona.

Læs hele historien her.

Restaurant Insights 2025

Kl. 9.00 - 13.00

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Log ind