Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Corona har vendt op og ned på klientellet på de danske madmarkeder, da turisterne er væk, samtidig med at flere danskere har lyst til at bruge penge. Det fortæller Jesper Julian Mølller, der er direktør og ejer af Street Food District, der står bag mamarkederne Storms Pakhus i Odense samt københavnske Reffen, Seaside Toldboden og Broens Gadekøkken, skriver FødevareWatch.dk.

"Jeg har drevet madmarkeder siden 2014 og er derfor vant til at arbejde med en skemalagt mønster over sommeren, hvor vi kan forudsige i salget, hvornår de unge er på Roskilde-festival, eller hvornår turisterne kommer. Salget ligner i år slet ikke, hvad det plejer," siger han.

Ifølge Jesper Julian Møller betyder de manglende turister, at omsætningen ved frokosttid ikke er så høj, som den plejer at være. Til gengæld vokser omsætningen andre steder.

Læs hele historien her.

Log ind