Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Sagen blev rejst på baggrund af en politianmeldelse fra Datatilsynet efter et tilsynsbesøg hos virksomheden i efteråret 2018, hvor Datatilsynet bl.a. havde set på, om virksomheden havde fastsat frister for sletning af kundernes oplysninger, og om fristerne blev efterlevet, skriver Njordlaw.com. 

Forud for tilsynsbesøget havde virksomheden sendt en oversigt over de systemer, som virksomheden anvendte til behandling af personoplysninger. Forretningen oplyste i den forbindelse, at der i tre selvstændige, butikker fortsat blev anvendt et ældre system, som ellers er erstattet af et nyere system i de øvrige butikker i kæden. Virksomheden oplyste under tilsynsbesøget, at der i det gamle system blev behandlet oplysninger om ca. 350.000 kunders navn, adresse, telefonnummer, e-mail og købshistorik.

Virksomheden havde ikke forholdt sig til, hvornår personoplysninger i det gamle system ikke længere var nødvendige til de formål, hvortil de blev behandlet, og havde dermed heller ikke fastlagt frister og procedurer for sletningen af oplysningerne, som også er påkrævet i henhold til databeskyttelsesforordningen.

Læs hele historien her.

Log ind