Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En stor dansk hotelkæde var i Østre Landsret blevet idømt en bøde på en million kroner for brud på GDPR-lovgivningen ved at opbevare gamle gæsteprofiler for længe på grund af udfordringer med en automatisk sletteproces internt i hotelkæden.

Selv om hotelgruppen har valgt ikke at forsøge at få sagen prøvet i Højesteret, er der på ingen måde tilfredshed med hverken dommen, millionbøden eller sagens forløb. Det skriver Turistmonitor.dk.

“Vi og vores advokater er meget uforstående over rettens hårde dom. Landsretten har skærpet vurderingen i forhold til byretten og lagt en meget hård linje for vurdering af en virksomheds ansvar for manglende sletning af data. Bødeniveauet er således 10 gange højere end alle tidligere sager,« skriver hotelkæden.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Log ind