Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Danske Hoteller oplevede fremgang i flere nøgletal i 2025. Ifølge kædens årsregnskab steg nettoomsætningen til 419,9 mio. kr., hvilket er 6,3 pct. højere end i 2024, hvor omsætningen var 395 mio. kr. Det er samtidig første gang, at hotelkæden passerer en samlet omsætning på over 400 mio. kr.

Resultatet før skat steg til 15 mio. kr., hvilket er 30 pct. højere end året før, hvor overskuddet var 11,5 mio. kr. Resultatet ligger dog fortsat under niveauet i 2021, 2022 og 2023.

I løbet af 2025 investerede Danske Hoteller 108 mio. kr., hvilket ifølge årsrapporten er første gang, at selskabet investerer et trecifret millionbeløb på ét år.

Samtidig udvidede kæden porteføljen med Hotel Kirstine i Næstved, opførte en tilbygning ved Hotel Ansgar i Esbjerg og købte restauranten Weiss Stue i Ribe. Nina Carlslund tiltrådte desuden som administrerende direktør i august.

Læs hele historien på Turisme24

Læs også mere hos Turistmonitor

Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år

Vibeke Wonsbeck Filsø stopper som hotelchef for Four Points Flex by Sheraton Vejle og Kirk Suites. Fra 1. juli vender hun tilbage som selvstændig konsulent med fokus på salg, marketing og ledelse.

Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg

Et nyt byudviklingsprojekt på Esbjerg Havn kan bane vej for både hotel, konferencefaciliteter, restauranter og butikker. Planforslaget er sendt i offentlig høring, men møder samtidig politisk modstand.

Log ind