Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På Cafe du Soleil på Manhatten i New York havde de frygtet efteråret og vinteren i denne coronatid. Men ejer Alain Chevreux, der har mere end 30 års erfaring i restaurationsbranchen i New York City, fik en ide. De bobler - eller space bubbles - er en slags gennemsigtige plastiktelte, som hans ansatte hver morgen sætter op på fortovet udenfor caféen, og de har sikret ham, at kunderne stadig strømmer til i en svær tid, skriver TV2.dk.

Herhjemme i Danmark har vi tidligere set noget tilsvarende. I foråret åbnede Meyer to nye pop up-restauranter med i alt 12 spisedrivhuse, hvor gæsterne også kunne sidde isoleret. Og selvom idéen med space bubbles ifølge HORESTA er god, så tvivler de på, at det er løsningen, der redder branchen:

”Jeg kan på ingen måde udelukke, at man kommer til at se noget tilsvarende her i Danmark, men det skal hænge sammen for restauranterne, hvis de investere i sådan nogle space bubbles. Der skal være plads til at sætte dem op ved deres udendørsservering, og gæsterne skal have lyst til at bruge dem,” siger Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.

Læs hele historien her.

AI i drive-thru skaber udfordringer for Taco Bell

Kædens stemmestyrede AI skulle effektivisere drive-thru-bestillinger, men har vist sig at være sårbar over for misbrug. Nu strammer Taco Bell kontrollen og lægger op til øget menneskelig overvågning.

Log ind