Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Alt imens danskerne har høje grøntsagsambitioner for deres indkøbskurve, er der længere vej til restaurantbesøget. Både prisen, mætheden og forståelse for grøntsager er en udfordring, skriver FødevareWatch.dk.
Chefkok hos grøntsagsrestauranten Nimb Gemyse, Mette Dahlgaard, debatterede til et arrangement i forbindelse med Verdensmål i Værdikæden om udfordringen ved at få danske gæster til at forstå, at en grønsagsret ikke nødvendigvis er billigere end en kødret, også selvom et kilo gulerødder koster en flad tier i supermarkedet.
“Grønne jordbær er næsten lige så dyre som en mørbrad, og hvor en mørbrad er hurtig at operere og bruge, tager vores madvarer længere forberedelsestid. Det er supersvært at forklare folk,” siger Mette Dahlgaard.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Aalborg melder sig som kandidat til Kulturhovedstad 2032
27-05-2025
-
Nye turismedata på vej: 17.000 gæster har givet input
27-05-2025
-
Ny direktør i Rekom skal sætte fart på vækst og indtjening
27-05-2025
-
Go Hotels udvider med to nye hoteller på Amager
27-05-2025
-
Hotel bytter rengøring for træer i dansk natur
27-05-2025
-
Aarhus får nyt hotel og spillested i kreativ bydel
27-05-2025
-
Første Green Key-hotel i Løkken: Kallehavegaard er nu certificeret
27-05-2025