Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Alt imens danskerne har høje grøntsagsambitioner for deres indkøbskurve, er der længere vej til restaurantbesøget. Både prisen, mætheden og forståelse for grøntsager er en udfordring, skriver FødevareWatch.dk.
Chefkok hos grøntsagsrestauranten Nimb Gemyse, Mette Dahlgaard, debatterede til et arrangement i forbindelse med Verdensmål i Værdikæden om udfordringen ved at få danske gæster til at forstå, at en grønsagsret ikke nødvendigvis er billigere end en kødret, også selvom et kilo gulerødder koster en flad tier i supermarkedet.
“Grønne jordbær er næsten lige så dyre som en mørbrad, og hvor en mørbrad er hurtig at operere og bruge, tager vores madvarer længere forberedelsestid. Det er supersvært at forklare folk,” siger Mette Dahlgaard.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025