Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Alle konferencecentrene kæmper for at holde sig selv i live, fortæller Marlene Horsbøl Sylvester Hvid, direktør for Danske Konferencecentre til Børsen. Det er efterhånden lang tid, de har skulle omstille sig til en virkelighed, hvor ordrebøgerne er tyndere end nogensinde. Dengang forsamlingsforbuddet var halvtreds mennesker, gjorde det en kæmpe forskel.

”Der kunne de mellemstore konferencecentre godt følge med og afholde nogle af deres arrangementer, men med et forsamlingsforbud på ti personer er annulleringerne rullet ind, og hverken de store eller mellemstore konferencecentre har kunnet gennemføre arrangementer. Så det ser skidt ud,” fortæller Marlene Horsbøl Sylvester Hvid.

Hun fortæller, at virksomhederne gør alt, hvad de kan, for at finde på alternative løsninger og holde fast i kunderne. Især er de digitale møder blevet fast inventar for konferencecentrene og noget, som man skal kunne tilbyde sine kunder. Nogle gør det i større stil end andre, men det er vigtigt at have det implementeret, for hvis du ikke kan tilbyde de muligheder som center, så vælger kunden en anden i øjeblikket.

HORESTA Play: Hotelbranchen kiggede i krystalkuglen for 2026

Den 8. december var jyske hotelledere samlet til Hotel Insights 2025 på Hotel Vejlefjord. Det var en dag i historiske rammer med fokus på hoteldrift, ledelse, markedsanalyser og personlige ledelsesberetninger. Se video fra dagen her.

Log ind