Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
”Døgndrift.” Det er det første ord, Katia Østergaard kommer i tanke om, når hun skal beskrive de seneste måneder i coronakrisens stormvejr. Som adm. direktør i HORESTA er hun vant til at arbejde meget. Men de seneste måneder har været ekstreme for den 50-årige topchef, skriver Jyllands-Posten.
”Jeg har aldrig oplevet noget lignende, og i perioder har jeg været på fra tidlig morgen til meget sen aften. Tidligere har der været mange dage eller uger med stort arbejdspres, men aldrig over så lang tid som under coronakrisen,” siger Katia Østergaard.
Hun har igen og igen optrådt i medierne, og det er en vigtig del af jobbet at være synlig og tale branchens sag. Men endnu mere tid har hun brugt på sine medlemmer og det politiske arbejde. HORESTA har udvidet åbningstiderne for at håndtere de mange henvendelser fra bekymrede hoteller og restauranter, som i løbet af få dage fik revet forretningsgrundlaget væk under sig. Samtidig skulle virksomhederne forholde sig til indholdet af hjælpepakker og de skiftende regler og restriktioner for erhvervet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025