Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I 2017 fik Shinra Begum, medejer af restauranten Karri Twist i London, opkald fra folk, som spurgte hende, hvorfor hun serverede menneskekød. Hun fik endda forespørgsler på ”human sandwiches”. Hun fandt hurtigt frem til kilden til de mærkelige henvendelser; en artikel på hjemmesiden channel23news.com, hvor brugere kan indsende ”pranks”, som derefter deles på Facebook. I artiklen hævdedes det, at der i restaurantens fryser var blevet fundet ni menneskekroppe, som var klar til at blive parteret og serveret, skriver Finans.dk.
Fake news og misinformation startede med at være et problem for politikere, men er i dag et potentielt dødbringende våben for både små og store virksomheder. Ifølge den seneste årsrapport fra analysevirksomheden Kroll har 27 procent af de undersøgte virksomheder (fra 13 forskellige lande) oplevet, at falske rygter om virksomheden har floreret på de sociale medier.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025