Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er ikke hverdagskost, at en dansk virksomhed vokser så stabilt, som tilfældet har været med cafékæden Vivaldi, skriver Berlingske.
I 20 år har kædens ejer, Mustafa »Chibo« Deliktas, udvidet butikken med i gennemsnit en ny café årligt. Kæden, der har sit udgangspunkt i Slagelse, erobrede provinsen og er nu ved at sætte sig på København. Café nummer 18 åbner snart på Nørreport, mens der i år også forventes at åbne en café i Horsens. Sidste år var der 2,5 millioner gæster forbi Vivaldi-kæden.
Ved årsskiftet ansatte Mustafa Deliktas en højrehånd, Kenn Righolt, til at understøtte driften og stå for økonomien.
”Hvis man tager rundt til cafeerne i provinsen, vil man opdage, at der er lagt megen vægt på placeringen. Det er en hård branche, især i København, og der er beliggenhed en nøglefaktor. Vi viger ikke fra kravet til en god placering, og derfor kan det være, at det tager lidt længere tid at åbne nye cafeer, for det vigtigste er, at cafeen ligger det rigtige sted,” forklarer Kenn Righolt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025