Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det er ikke hverdagskost, at en dansk virksomhed vokser så stabilt, som tilfældet har været med cafékæden Vivaldi, skriver Berlingske.
I 20 år har kædens ejer, Mustafa »Chibo« Deliktas, udvidet butikken med i gennemsnit en ny café årligt. Kæden, der har sit udgangspunkt i Slagelse, erobrede provinsen og er nu ved at sætte sig på København. Café nummer 18 åbner snart på Nørreport, mens der i år også forventes at åbne en café i Horsens. Sidste år var der 2,5 millioner gæster forbi Vivaldi-kæden.
Ved årsskiftet ansatte Mustafa Deliktas en højrehånd, Kenn Righolt, til at understøtte driften og stå for økonomien.
”Hvis man tager rundt til cafeerne i provinsen, vil man opdage, at der er lagt megen vægt på placeringen. Det er en hård branche, især i København, og der er beliggenhed en nøglefaktor. Vi viger ikke fra kravet til en god placering, og derfor kan det være, at det tager lidt længere tid at åbne nye cafeer, for det vigtigste er, at cafeen ligger det rigtige sted,” forklarer Kenn Righolt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025