Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mange restauranter har valgt at ty til takeaway for at supplere forretningen. Det mærker takeaway portalen Just Eat, der i efteråret oplevede mere end 20 procent vækst sammenlignet med salget sidste år.
”Vi har set en stigning på over 20 procent i efteråret sammenlignet med tallene fra sidste år. Corona spiller selvfølgelig ind her, da situationen har gjort det mere attraktivt for nye restauranter at samarbejde med os for at supplere omsætningen fra siddende gæster i restauranten med salg af takeaway”, fortæller Carsten Boldt, adm. direktør i Just Eat Danmark.
Fra i dag sænkes kommissionen for de restauranter, som Just Eat leverer for, med minimum 27% til 16%, ligesom kommissionen for de restauranter som selv leverer, sænkes til 12%. Tiltaget gælder alle Just Eat restaurant partnere med op til fem restauranter. Det er en hjælpende hånd til de små og mindre restauranter, da Just Eat vurderer, at effekten for dem er størst.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025