Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Københavns turisme havde en forfærdelig sommer på grund af coronakrisen som følge af seksdagesreglen samt det forhold, at regeringen i første omgang forbød udenlandske turister, at overnatte i hovedstaden de seks første nætter. Kravet blev frafaldet, inden det trådte i kraft. Men krisen kunne også have ramt Aarhus hårdt. Det viser aktindsigt, som STANDBY.dk har søgt og stærkt forsinket fået, fra Udenrigsministeriet.
Af aktindsigten fremgår det blandt andet, at både København og Aarhus var nævnt som de to byer, regeringen ville indføre overnatningsforbud for fra 15. juni. Frederiksberg stod ikke på listen. Få dage før, den 12. juni, meddelte justitsminister Nick Hækkerup at regeringen efter den massive kritik droppede planerne om at de tyske, norske og islandske turister ikke måtte overnatte på eksempelvis hoteller i København og Frederiksberg kommuner.
Men da var noget af skaden sket for blandt andet de københavnske hoteller. Regeringen havde med sit forbud den 29. maj mod at overnatte i København signaleret til resten af Danmark, at København var et farligt sted at opholde sig.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026