Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

At få bragt en pizza til døren søndag eftermiddag er måske noget, de fleste unge mennesker har stiftet bekendtskab med. Men nu er takeaway-konceptet også begyndt at ramme det lidt mere erfarne segment. Just Eat, der i 2001 blev stiftet på dansk grund, oplever rygende succes i øjeblikket. Meget af den succes kan tilskrives, at hr. og fru Danmark har fået øjnene op for takeaway, skriver FødevareWatch.dk.

"Vi har fået en masse nye kunder ind, som ikke tidligere har været i markedet for takeaway. Vi kan også allerede se, at de er kommet tilbage og har bestilt flere gange," siger adm. direktør i Just Eat Danmark, Carsten Boldt, der kan berette om en stigning på 23 pct. i antallet af nye kunder i andet kvartal 2020.

Ifølge direktøren fra Just Eat er det specielt personer på den gode side af 50-års alderen, der er begyndt at bestille mad via madbestillingsfirmaet. De kommer fra specielt de lidt mindre byer. Men også i København, Aarhus, Odense og Aalborg ses der større behov for takeaway hos de midaldrende.

Læs hele historien her.

Log ind