Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ombygning af kaffebarer har kostet hos Danmarks største kaffekæde, Espresso House, der driver 56 forretninger. Derfor er overskuddet vigende i 2019, påpeger direktøren til FødevareWatch.dk.
"Vi ser regnskabet og den underliggende drift som tilfredsstillende. Vi har færdiggjort konverteringen fra Baresso til Espresso House og har i den forbindelse færdigposteret engangsposter i forbindelse med lukning, ombygning og opstart af shops samt brandkonverteringen til Espresso House i regnskabet [for] 2019," skriver Claus Skovfoged, adm. direktør i Espresso House Danmark, i en mail til FødevareWatch.
Resultatet efter skat ender på 3,2 mio. kr. mod 5,8 mio. kr. året før. Det svarer til et fald på 45 pct.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025