Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I disse uger får spisested nummer 3.000 mulighed for at reklamere med, at køkkenet har masser af økologi på tallerknerne, når de serverer et måltid for deres kunder. Alt efter hvor stor økologiprocenten er i køkkenets indkøb af råvarer, kan virksomheden smykke sig med Det Statskontrollerede Økologimærke i enten guld, sølv eller bronze.
Milepælen rundes samtidig med, at Fødevarestyrelsen gennemfører en landsdækkende kampagne i anledning af, at Det Økologiske Spisemærke fejrer 10 års jubilæum i år.
I Fødevarestyrelsen glæder vækst-og innovationsdirektør Per Krogsgaard Christiansen sig over, at stadig flere spisesteder har appetit på økologien og går efter enten guld, sølv eller bronze:
"Vi ved, at flere og flere gerne vil prioritere økologi og dermed fødevarer, der tager hensyn til blandt andet dyrevelfærd, drikkevand og biodiversitet. Den efterspørgsel bidrager Det Økologiske Spisemærke til at imødekomme," forklarer Per Krogsgaard Christiansen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025