Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I disse uger får spisested nummer 3.000 mulighed for at reklamere med, at køkkenet har masser af økologi på tallerknerne, når de serverer et måltid for deres kunder. Alt efter hvor stor økologiprocenten er i køkkenets indkøb af råvarer, kan virksomheden smykke sig med Det Statskontrollerede Økologimærke i enten guld, sølv eller bronze.
Milepælen rundes samtidig med, at Fødevarestyrelsen gennemfører en landsdækkende kampagne i anledning af, at Det Økologiske Spisemærke fejrer 10 års jubilæum i år.
I Fødevarestyrelsen glæder vækst-og innovationsdirektør Per Krogsgaard Christiansen sig over, at stadig flere spisesteder har appetit på økologien og går efter enten guld, sølv eller bronze:
"Vi ved, at flere og flere gerne vil prioritere økologi og dermed fødevarer, der tager hensyn til blandt andet dyrevelfærd, drikkevand og biodiversitet. Den efterspørgsel bidrager Det Økologiske Spisemærke til at imødekomme," forklarer Per Krogsgaard Christiansen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hoteller hitter blandt investorer i 2025
25-05-2025
-
Kadeau åbner restaurant på Balka Strand
25-05-2025
-
Imperial Hotel fremstår som nyt efter millionrenovering
25-05-2025
-
Emma fik en Michelin-stjerne 81 dage efter restaurantåbning
25-05-2025
-
Bornholm Hotels øger overskud og investerer i øens udvikling
25-05-2025
-
Strandhotel sætter rekord og investerer i fremtiden
25-05-2025
-
Forladt handelsskole i Viborg udbydes med hotelmulighed
25-05-2025