Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restaurant- og cateringvirksomheden Cofoco har netop indgået et samarbejde med Naturli Foods, og sammen vil de to virksomheder nu udvikle og sælge en stribe plantebaserede retter på Cofocos 12 restauranter, i detailhandlen og gennem frokostordninger, skriver FødevareWatch.

De første produkter er færdigudviklet, og det vil blive fulgt op af en række færdigretter, salater, wraps og sandwichs.

Fra start er det plantebaserede udgaver af retter som lasagne og chili sin carne, hvor man tager afsæt i et nyudviklet ærteprotein fra Naturli.

"Vi er begge drevet af at inspirere danskerne til at spise mere klimavenligt og dermed plantebaseret. Det vil vi gøre ved at byde på måltider, der viser, at plantebaserede retter kan smage fantastisk og være fyldt med gode proteiner," udtaler Cofoco Food-direktør Kåre Find Nielsen.

Momsdebat blusser også op i nabolande

I Norge presser politikere på for at sænke momsen på fødevarer forud for valget. Store dagligvarekæder erklærer sig villige til at sænke priserne, hvis momslettelser bliver en realitet.

Bouillon trodser kritik og udvider

Torben Klitbos restaurantkæde Bouillon har vækst og udvidelse i sigte, selvom flere konkurrenter kopierer konceptet og kritikken har været højlydt.

Log ind