I et kompliceret og benhårdt spil kæmper alverdens lufthavne om at gafle flest mulige rejsende. København har på det seneste haft held til at trække ruter til Kina og Indien, hvilket giver en betragtelig økonomisk gevinst, skriver Berlingske.

Succesen er der lige nu, men konkurrenterne kæmper konstant med København. For alt i mens ruterne er vigtige for København, er det knap så afgørende for de asiatiske flyselskaber, om destinationen hedder Bruxelles, London, München, Schiphol eller Stockholm.

I en rapport fra 2017 fra sammenslutningen af lufthavne i Europa (ACI) stod især én konklusion skarpt: Konkurrencen mellem de forskellige lufthavne bliver bare mere intens. Lufthavne er i dag pålagt at følge EU-lov om skatter og gebyrer, så skal de have økonomien til for alvor at vokse, er der især et håndtag at skrue på: Antallet af rejsende.

Har du fået læst?

Klar til årets Danish Travel Awards

For 24. gang arrangerer STANDBY.dk den årlige Danish Travel Awards, og det sker ved et gallaarrangement i Cirkusbygningen i København. Her vil aftenens konferencierer, TV 2-journalisterne Natasja Crone og Rasmus Tantholdt, i år afsløre vinderne af i alt 20 Danish Travel Awards, skriver Standby.dk.

Skal hoteller selv køre taxa med gæsterne?

Der er for lang ventetid på taxa, især uden for de større byer, skriver Erhverv+ Fyn. Og problemet er den nye taxalov, som har gjort det uattraktivt at køre taxature uden for byerne, hvor de fleste kunder er.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne