Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Adskillige danske kapitalfonde har i de senere år gjort opkøb i restaurationsbranchen i håb om at udvikle stærke globale brands eller optimere driften og på den måde skabe virksomheder, der kan sælges med pæn fortjeneste efter en årrække, skriver AMWatch.dk.
Men både regnskabstal og faktiske begivenheder i markedet viser, at kapitalfondene risikerer at komme ud på en længere rejse, end de måske først havde tænkt sig.
"Initialinvesteringer i ekspansion af restaurantkæder er kapitalkrævende. Nok ejer de sjældent ejendomme, men der skal investeres både i frontend mod publikum og i backoffice som køkkenfaciliteter, og det er store investeringer. Samtidig skal man styrke restaurantens brand og ekspandere internationalt. Det fordrer også store investeringer. Desuden kræver det, at restaurantkædernes processer som indkøb, logistik, personaleansættelser med mere strømlines, så man reducerer omkostningerne og udnytter stordriftsfordelene, Og her har kapitalfonde en ekspertise og erfaring at byde ind med," siger Nadeem Wasi, medlemschef hos HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024