Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Adskillige danske kapitalfonde har i de senere år gjort opkøb i restaurationsbranchen i håb om at udvikle stærke globale brands eller optimere driften og på den måde skabe virksomheder, der kan sælges med pæn fortjeneste efter en årrække, skriver AMWatch.dk.
Men både regnskabstal og faktiske begivenheder i markedet viser, at kapitalfondene risikerer at komme ud på en længere rejse, end de måske først havde tænkt sig.
"Initialinvesteringer i ekspansion af restaurantkæder er kapitalkrævende. Nok ejer de sjældent ejendomme, men der skal investeres både i frontend mod publikum og i backoffice som køkkenfaciliteter, og det er store investeringer. Samtidig skal man styrke restaurantens brand og ekspandere internationalt. Det fordrer også store investeringer. Desuden kræver det, at restaurantkædernes processer som indkøb, logistik, personaleansættelser med mere strømlines, så man reducerer omkostningerne og udnytter stordriftsfordelene, Og her har kapitalfonde en ekspertise og erfaring at byde ind med," siger Nadeem Wasi, medlemschef hos HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025