Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Først var det Kinas svar på popidolet Justin Bieber, Jackson Yee, og siden en flok reality-stjerner fra programmet Flower Sisters der efter besøg i det fynske skulle være med til at sælge Odense til kinesiske turister.
Og i den forgangne uge lykkedes det så Destination Fyn i samarbejde med VisitDenmark at få fat på den 39-årige kinesiske skuespillerinde Chen Shu, der er næste mål i kampen. Ikke kun for at få flere turister til Fyn og Odense - men også at få dem til at blive her længere end bare en enkelt dag.
Fra torsdag til lørdag skulle den i Kina meget kendte skuespiller optage tre minifilm, som vil blive vist som del af det populære livsstilsprogram Shu Lifestyle i Kina.
Og besøget giver god mening, hvis man ser på statistikkerne. Den kinesiske turisme i Odense har siden 2013 oplevet en kraftig vækst. Antallet af besøgende i H.C. Andersens Hus såvel som antallet af overnatninger i det fynske har haft vækstrater på over 300 pct. over de sidste fem år og de nyeste tal viser, at væksten fortsætter omend knapt så eksplosivt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025