Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Med et stort greb i pengekassen er amerikanske Coca-Cola gået ind på den internationale kaffemarked. Cola-Cola køber den britiske Costa-kæde for 5,1 mia. dollars, svarende til 32,5 mia. kr. Sælgeren er det britiske selskab Whitbread Plc.
"Købet vil give Coca-Cola en stærk kaffeplatform i store dele af Europa, Asien, Mellemøsten og Afrika med muligheder for yderligere ekspanion," skriver Coca-Cola i en meddelelse om opkøbet.
Costa-aktiviterne inkluderer ifølge Coca-Cola et førende brand, næsten 4000 caféer, kaffeautomater, kaffeprodukter til hjemmebrug og Costas avancerede kafferisteri. Costa blev stiftet i 1971 og har aktiviteter i over 30 lande.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025