Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Berlingske Business tegner i dag et portræt af Sandra og Marc Weinert, som har stået bag kæden Guldsmeden Hotels i de seneste 19 år. Meget har ændret sig i hotelbranchen i den tid. Men det, der binder hotelkæden sammen er et udpræget gæstgivergen og en forkærlighed for gamle bygninger.
Det er sket meget siden hotelåbningen i Aarhus. Allerede i 2002 kom et københavnsk hotel til, og derfra tog det fart. I dag står de i spidsen for 11 hoteller. Fem i København og det originale i Aarhus, mens resten er fordelt rundt i verden med omhyggelighed. Og ser man på virksomhedens regnskabsresultater, er det en god forretning. 32,4 mio. havnede på bundlinjen i det forskudte årsregnskab for 2016 og 2017, mens det for 2014 og 2015 var 8,7 mio. kroner.
”Drømmen har været der i al den tid, vi har været sammen. Vi er begge fra familier med skabertrang, som er selvstændige, og på den måde ligger det rigtigt nært. Og vi har behov for at være med til at drive de her hoteller. Vi vil ikke sidde stille i en eller anden direktørstol. Vi elsker at være på hotellerne,” siger Sandra Weinert.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025