Et lovforslag om registrering af arbejdstid er nu vedtaget og træder i kraft den 1. juli 2024. Arbejdsgivere får dermed pligt til at sikre, at medarbejderne registrerer deres arbejdstid. For at give dig det bedste overblik over ændringerne afholder vi et webinar den 31. januar 2024 klokken 13:00
Registreringspligten indføres for at sikre overholdelse af den daglige og ugentlige hviletid samt den maksimale arbejdstid. Det er summen af den daglige arbejdstid, der skal registreres, og således behøver placeringen af arbejdstiden ikke at fremgå.
Der skal indføres et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem, der gør det muligt at registrere den enkelte medarbejders arbejdstid. Der er derudover også krav om, at registreringerne skal være tilgængelig for den enkelte medarbejder, og at oplysningerne skal opbevares i fem år.
Loven indeholder nogle undtagelser til registreringspligten – f.eks. for medarbejdere, der selv tilrettelægger arbejdstiden.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025