Et lovforslag om registrering af arbejdstid er nu vedtaget og træder i kraft den 1. juli 2024. Arbejdsgivere får dermed pligt til at sikre, at medarbejderne registrerer deres arbejdstid. For at give dig det bedste overblik over ændringerne afholder vi et webinar den 31. januar 2024 klokken 13:00
Registreringspligten indføres for at sikre overholdelse af den daglige og ugentlige hviletid samt den maksimale arbejdstid. Det er summen af den daglige arbejdstid, der skal registreres, og således behøver placeringen af arbejdstiden ikke at fremgå.
Der skal indføres et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem, der gør det muligt at registrere den enkelte medarbejders arbejdstid. Der er derudover også krav om, at registreringerne skal være tilgængelig for den enkelte medarbejder, og at oplysningerne skal opbevares i fem år.
Loven indeholder nogle undtagelser til registreringspligten – f.eks. for medarbejdere, der selv tilrettelægger arbejdstiden.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Justering af emballageordning er et vigtigt skridt i den rigtige retning
11-09-2025
-
EuroSkills 2025: Finaledagen venter branchens talenter
11-09-2025
-
HORESTAs nye overenskomster kan nu fås online og i trykt version
11-09-2025
-
Overnatningstal: Hotellerne oplevede pæn fremgang i juli
11-09-2025
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år
11-09-2025
-
Aabenraa undersøger muligheder for at udvide hotelkapacitet
11-09-2025
-
Fynsk luksushotel overhaler d’Angleterre på topliste
11-09-2025
-
Royal Run vækker glæde blandt hoteller
11-09-2025
-
HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli
11-09-2025
-
Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA
11-09-2025