Fra og med 1. januar 2024 indfører Skattestyrelsen et krav om, at virksomheder inden for specifikke brancher, herunder restauranter, med en årlig omsætning på under 10 millioner, skal benytte et digitalt salgsregistreringssystem. Hoteller bliver ikke omfattet af loven.
De nye krav til digital salgsregistrering kan betyde, at din virksomhed enten skal opdatere sit digitale salgsregistreringssystem med ny software. Det kan også være, at I skal anskaffe jer et helt nyt digitalt salgsregistreringssystem.
Det betyder, at jeres betalingsterminal ikke længere kan ”stå alene”. For at overholde kravene, skal jeres terminal nemlig ”tale sammen” med et digitalt kassesystem, som understøtter SKATs tekniske krav. Bemærk her, at det altså ikke er nok, at I har et kassesystem – det er jeres eget ansvar at sikre, at kassesystemet faktisk lever op til kravene.
Virksomheder, der ikke lever op til de nye krav kan ved kontrolbesøg af SKAT blive pålagt bøder i størrelsesorden 10.000-30.000 kroner.
Nets har skrevet dette blogindlæg om den nye lov om salgsregistrering og de tekniske krav til kassesystemerne. Du kan læse indlægget på denne side.
Husk, at du som HORESTA-medlem kan kontakte vores juridiske callcenter på [email protected] eller 35248040.
Er du ikke medlem af HORESTA kan du læse mere om de mange medlemsfordele her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025