NemID har siden den 21. juni været ramt af nedbrud, og Skattestyrelsen har nøje fuldt situationen i forhold til de problemer, det kunne give virksomhederne, der har oplysningsfrist i denne uge. De tekniske problemer med NemID, der for nogle gav anledning til udfordringer med at logge på blandt andet TastSelv, har været løst siden i søndags.

Skattestyrelsen har stor forståelse for den frustration, som driftsforstyrrelserne hos NETS har givet anledning til, men mener på baggrund af ovenstående ikke, at der er tilstrækkeligt grundlag for generelt at udsætte fristen for indsendelse af oplysningsskemaet.

Knap 76 pct. af virksomhederne havde allerede søndag den 26. juni indsendt deres oplysningsskema. Til sammenligning havde 66 procent indsendt oplysningsskemaet på samme tidspunkt i 2019 – det seneste normale år inden corona. I 2018 lå andelen på 76 procent og altså på samme niveau som i år.

For de virksomheder, der mangler, anser Skattestyrelsen oplysningerne som rettidigt givet frem til mandag den 4. juli inden kl. 9.00. Det står i skattekontrollovens § 13.

Det gælder dog ikke for de skattepligtige selskaber mv., der har frist for indgivelse af oplysninger inden den 1. juli kl. 09.00.

Hvis man alligevel oplever problemer, er man velkommen til at ringe til Skattestyrelsen på 72 22 18 18.

headerImage

HOLD DIG OPDATERET

Start dagen med HORESTAs nyhedsbrev. Alle hverdage udsender vi rådgivning og relevante branchenyheder til din indbakke.

Ny lovgivning på menukortet: Restauranter og cafèer risikerer påbud

Restauranter, pizzeriaer, grillbarer, isbarer, caféer, værtshuse, diskoteker, købmænd og døgnkiosker mv. hører til de mere end 12.500 virksomheder i detail- og servicebranchen med en årlig omsætning på under 10 mio. kr., som skal forholde sig til kravet om at investere i et digitalt salgsregistreringssystem, også kaldet et digitalt kasseapparat.

Log ind