Tomme kaffekopper, emballage og brugt engangsbestik har det med at ende, hvor det ikke hører hjemme. På fortovet, i parker, ved havnefronten – væk fra skraldespanden.
Miljøstyrelsen har sammen med HORESTA lanceret den målrettede kampagne mod branchens gæster, som har et enkelt, men vigtigt budskab: Husk skraldespanden.
”Selvom det er gæsterne - og ikke branchens virksomheder, der smider engangsprodukter i naturen i forbindelse med take-away, så er det ofte branchens virksomheder, pilen peger på, når der skal findes en synder. Derfor kan vi som branche vise, at vi gør vores for, at affaldet ikke smides i naturen via denne nye kampagne fra Miljøstyrelsen,” udtaler Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Din virksomhed kan også være med til at støtte op, så vi sammen mindsker mængden af affald, der ikke ender i skraldespanden.
Kampagne går under navnet ”Tak for ingenting.. i naturen”.
Bestil materialer med jeres logo
Din virksomhed kan sætte sit eget logo på materialerne, så det er tydeligt, at I også er med til at sprede det gode budskab.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025