I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere af gæsterne betragter sig selv som fleksitarer.
I dag er det 2-3 pct. af kædens burgersalg, der kommer fra vegetarmulighederne på menuen. Men det stopper ikke her fortæller Mads Friis til Visitor:
”Vi er i fuld gang med at se på nye og flere vegetariske alternativer, så vi er klar til fremtiden. Det er kommet for at blive. Jeg kan slet ikke forestille mig andet. Og vores indsats på området er ikke bare en gimmick. Vi tager det virkelig seriøst. Hvis vi skal forblive relevante, er vi nødt til at være mega skarpe på det grønne. Og vi er kun lige begyndt”, fortæller McDonald’s’ adm. direktør.
I Visitor kan du også læse om strategien i den voksende pizzakæde Gorm’s, og hvilke ambitioner den svenske hotelkæde Ligula har for det danske marked. Hotelvirksomheden er nu oppe på fem københavnerhoteller.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025