Skal Danmark fastholde og forstærke vores bæredygtige image, er vi nødt til at blive endnu bedre til at dele de gode ideer og erfaringer. For at hjælpe det på vej i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, lancerer HORESTA nu netværket ”SusDaneable”, hvor de fremmeste virksomheder og interessenter vil samles.
Formålet med SusDaneable er at fastholde og udbygge Danmarks grønne image og synliggøre det overfor erhvervs- og ferieturister.
”De bæredygtige initiativer fra virksomhederne vælter frem, og rigtig mange er kommet med på den grønne bølge. Med SusDaneable vil vi i HORESTA samle det dygtigste på området for at videndele og skabe nye samarbejder, så vi forstærke den grønne profil af Danmark som destination”, siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Netværket startes med to møder årligt, hvor der vil være rig mulighed for debat og erfaringsudveksling. Første møde er den 20. juni.
Ambitionen er at øge bæredygtighedsindsatsen i erhvervet og løfte promoveringen af Danmark som bæredygtig destination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelkonge Birger Arp-Hansen er død
05-06-2025
-
Joe & The Juice indgår partnerskab med globalt tennisikon
05-06-2025
-
Hotel Viking i Sæby bliver nu firestjernet hotel
05-06-2025
-
Sunset Boulevard runder restaurant nummer 50 i Danmark
05-06-2025
-
Danmark rykker syv pladser frem på global kongresliste
05-06-2025
-
Danske Konferencecentre præsenterer ny identitet og strategi
05-06-2025
-
Norge indfører målrettet turistskat
05-06-2025
-
Nyt luksushotel i Hornbæk har fået sit navn
05-06-2025