Forleden fortalte vi, hvordan satserne for kilometerpenge og rejseudgifter reguleres fra årsskiftet. Det er dog ikke de eneste ændringer i satser, man skal være opmærksom på som arbejdsgiver.
Fra den 1. januar træder nye satser nemlig også i kraft på beskæftigelses- og uddannelsesområdet.
Vær opmærksom på følgende satser i 2020:
Dagpenge ved sygdom
Ugebeløb: 4.405,00 kr.
Timesats: 119,05 kr.
Dagpenge ved barsel
Ugebeløb: 4.405 kr.
Timesats: 119,05 kr.
G-dage
Hel godtgørelse 881 kr. pr. dag
Halv godtgørelse 441 kr. pr. dag
Arbejdsløshedsdagpenge
Fuldtidsforsikrede 19.083 kr. pr. md.
Deltidsforsikrede 12.722 kr. pr. md.
Dimittend, fuldtidsforsikrede (med forsørgelsespligt) 15.648 kr. pr. md.
Dimittend, fuldtidsforsikrede (uden forsørgelsespligt) 13.644 kr. pr. md.
Dimittend, deltidsforsikrede (uden forsørgelsespligt) 9.096 kr. pr. mnd.
50 pct.-satsen (ungesatsen)
Fuldtidsforsikrede 9.542 kr. pr. md.
Deltidsforsikrede 6.361 kr. pr. md.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Roberta’s Society sætter rekord i Aarhus
06-10-2026
-
Crowne Plaza i København får nye ejere
06-10-2026
-
Turismens vækst bremser op
06-10-2026
-
Kurhotel Skodsborg blandt Europas 20 bedste spaer
06-10-2026
-
Folketingets åbning: Regeringen varsler kontrol med korttidsudlejning
06-10-2026
-
Fire branchefolk skal finde talenter til HORESTA Årsdag 2026
06-10-2026
-
HORESTA efterlyser kontrol med korttidsudlejning
06-10-2026
-
Fem forhold kan afgøre turistskattens skæbne
06-10-2026