Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restaurant Brands International, der ejer Burger King, har indgået et nyt samarbejde med den kinesiske kapitalforvalter CPE. Aftalen skal sætte skub i væksten på det kinesiske marked, hvor ambitionen er at øge antallet af Burger King-restauranter fra cirka 1250 til mere end 4000 inden 2035.
Restaurant Brands International har tidligere i år opkøbt ejerandele fra de hidtidige partnere TFI og Cartesian Capital for 158 mio. dollar. Med det nye partnerskab får CPE en ejerandel på omkring 83 pct., mens Restaurant Brands beholder en minoritetsandel på 17 pct. og en plads i bestyrelsen.
CPE planlægger at investere cirka 350 mio. dollar i det fælles selskab, der vil fokusere på markedsføring, produktinnovation og restaurantudvidelse. Handlen ventes afsluttet i første kvartal af 2026, afhængig af regulatorisk godkendelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025