Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restaurant Brands International, der ejer Burger King, har indgået et nyt samarbejde med den kinesiske kapitalforvalter CPE. Aftalen skal sætte skub i væksten på det kinesiske marked, hvor ambitionen er at øge antallet af Burger King-restauranter fra cirka 1250 til mere end 4000 inden 2035.

Restaurant Brands International har tidligere i år opkøbt ejerandele fra de hidtidige partnere TFI og Cartesian Capital for 158 mio. dollar. Med det nye partnerskab får CPE en ejerandel på omkring 83 pct., mens Restaurant Brands beholder en minoritetsandel på 17 pct. og en plads i bestyrelsen.

CPE planlægger at investere cirka 350 mio. dollar i det fælles selskab, der vil fokusere på markedsføring, produktinnovation og restaurantudvidelse. Handlen ventes afsluttet i første kvartal af 2026, afhængig af regulatorisk godkendelse.

Læs hele historien på FødevareWatch

Kold College vinder Young Chef 2025

Fire hold fra gastronomiuddannelser i hele landet dystede i smag, kreativitet og samarbejde – og Kold College trak det længste strå på hjemmebane til Young Chef 2025.

Log ind