Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

2024 blev et travlt år for Core Hospitality, der gennemførte en fusion med søsterselskabet H World International og indledte en omfattende rebranding af 14 Zleep-hoteller til Four Points Flex by Sheraton.

Året endte med et underskud på 13,7 mio. kr., hvilket ifølge adm. direktør Peter Haaber var en kalkuleret konsekvens af de strategiske tiltag.

Selskabet opnåede en omsætning på 202 mio. kr., svarende til en vækst på 3,6 pct. sammenlignet med året før. Ud over fusionen og rebrandingen har selskabet investeret i nye hoteller i Hillerød og Horsens samt i nye drifts- og distributionssystemer.

Peter Haaber fremhæver, at 2024 har lagt grunden til en stærkere og mere samlet organisation. Kapaciteten ventes at stige med 1,7 pct. i 2025 sammenlignet med 2023, og selskabet forventer, at synergierne fra årets investeringer for alvor slår igennem i det kommende år.

Læs hele historien på Turistmonitor

Log ind