Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
2024 blev et travlt år for Core Hospitality, der ophævede en joint venture med søsterselskabet H World International og indledte en omfattende rebranding af 14 Zleep-hoteller til Four Points Flex by Sheraton.
Året endte med et underskud på 13,7 mio. kr., hvilket ifølge adm. direktør Peter Haaber var en kalkuleret konsekvens af de strategiske tiltag.
Selskabet opnåede en omsætning på 202 mio. kr., svarende til en vækst på 3,6 pct. sammenlignet med året før. Ud over rebrandingen har selskabet investeret i nye hoteller i Hillerød og Horsens samt i nye drifts- og distributionssystemer.
Peter Haaber fremhæver, at 2024 har lagt grunden til en stærkere og mere samlet organisation. Kapaciteten ventes at stige med 1,7 pct. i 2025 sammenlignet med 2023, og selskabet forventer, at synergierne fra årets investeringer for alvor slår igennem i det kommende år.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tre danske byer blandt verdens mest bæredygtige destinationer
25-09-2025
-
Miljøministers affaldsløsning møder massiv kritik
25-09-2025
-
Ny planlov skal gøre det nemmere at bygge nyt i det åbne land
25-09-2025
-
Folkemødet skaber op mod 230 mio. kr. i turismeforbrug
25-09-2025
-
HORESTA: Flere hoteller forventer lavere omsætning end normalt dette efterår
25-09-2025
-
Fårup Sommerland satser på helhedsoplevelser med overnatning
25-09-2025
-
Staten øger millionstøtte til dansk gastronomi
25-09-2025
-
Ny skatteminister vil se på lavere moms på frugt og grønt
25-09-2025
-
Årøsund Badehotel bliver en del af Small Danish Hotels
25-09-2025
-
Klimamærke får millionstøtte – men usikkerhed om lancering består
25-09-2025