Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & the Juice har skrottet den traditionelle ansøgningsproces for at sikre en mere effektiv og retfærdig rekruttering.
Ifølge rekrutteringschef Sebastian Spetzler Jeppesen fokuserer kæden nu på kandidaters værdier og attitude frem for deres evner til at skrive en ansøgning.
En AI-model screener kandidaterne baseret på deres svar på fem spørgsmål og tildeler dem en score. Modellen kan dog ikke frasortere kandidater, hvilket sikrer, at den menneskelige vurdering stadig spiller en central rolle.
Efter ét år viser resultaterne større diversitet blandt de ansatte og en bedre kandidatoplevelse. Spetzler Jeppesen understreger, at AI er fremtiden for rekruttering, og at virksomheder skal tilpasse sig den stigende brug af teknologien.
Læs hele historien på Berlingske.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Aalborg melder sig som kandidat til Kulturhovedstad 2032
27-05-2025
-
Nye turismedata på vej: 17.000 gæster har givet input
27-05-2025
-
Ny direktør i Rekom skal sætte fart på vækst og indtjening
27-05-2025
-
Go Hotels udvider med to nye hoteller på Amager
27-05-2025
-
Hotel bytter rengøring for træer i dansk natur
27-05-2025
-
Aarhus får nyt hotel og spillested i kreativ bydel
27-05-2025
-
Første Green Key-hotel i Løkken: Kallehavegaard er nu certificeret
27-05-2025