Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & the Juice har skrottet den traditionelle ansøgningsproces for at sikre en mere effektiv og retfærdig rekruttering.
Ifølge rekrutteringschef Sebastian Spetzler Jeppesen fokuserer kæden nu på kandidaters værdier og attitude frem for deres evner til at skrive en ansøgning.
En AI-model screener kandidaterne baseret på deres svar på fem spørgsmål og tildeler dem en score. Modellen kan dog ikke frasortere kandidater, hvilket sikrer, at den menneskelige vurdering stadig spiller en central rolle.
Efter ét år viser resultaterne større diversitet blandt de ansatte og en bedre kandidatoplevelse. Spetzler Jeppesen understreger, at AI er fremtiden for rekruttering, og at virksomheder skal tilpasse sig den stigende brug af teknologien.
Læs hele historien på Berlingske.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Wassim Hallal hædret som Kokkenes Kok 2024
04-11-2025
-
Travleste oktober nogensinde i Københavns Lufthavn
04-11-2025
-
Hotel Alsik forlader international kæde og går solo
04-11-2025
-
Forum i København forvandles: Hotel kan blive en del af planen
04-11-2025
-
Kendismægler afsløret i ulovlig hotelombygning i Valby
04-11-2025
-
Staten afsætter millioner til turismefremstød ved Femern
04-11-2025
-
MCH gør status: 25 år med ambitioner og resultater i Herning
04-11-2025
-
Svensk studie genstarter debat om differentieret moms
04-11-2025
-
Ny EU-sanktion rammer turismesamarbejde med Rusland
04-11-2025
-
Marie Bojsen modtager Årets Wiuff for sit arbejde med grisekød
04-11-2025