Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & the Juice har skrottet den traditionelle ansøgningsproces for at sikre en mere effektiv og retfærdig rekruttering.
Ifølge rekrutteringschef Sebastian Spetzler Jeppesen fokuserer kæden nu på kandidaters værdier og attitude frem for deres evner til at skrive en ansøgning.
En AI-model screener kandidaterne baseret på deres svar på fem spørgsmål og tildeler dem en score. Modellen kan dog ikke frasortere kandidater, hvilket sikrer, at den menneskelige vurdering stadig spiller en central rolle.
Efter ét år viser resultaterne større diversitet blandt de ansatte og en bedre kandidatoplevelse. Spetzler Jeppesen understreger, at AI er fremtiden for rekruttering, og at virksomheder skal tilpasse sig den stigende brug af teknologien.
Læs hele historien på Berlingske.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic runder nyt millionoverskud og opruster i Aarhus
06-05-2025
-
Alsik Hotel & Spa mindsker underskud og ser fremgang i gæstetilfredshed
06-05-2025
-
Ny chef concierge skal løfte gæsteoplevelsen hos 1 Hotel Copenhagen
06-05-2025
-
Arena Næstved i modvind efter påstand om unfair konkurrence
06-05-2025
-
Rekordtravl april i Københavns Lufthavn med vækst fra USA
06-05-2025
-
Randerschef bliver ny direktør på ikoniske Ruths Hotel
06-05-2025
-
Pejsegården giver milliontab, men ledelsen ser lys forude
06-05-2025
-
Innovation og netværk i fokus, når det populære event "Meet the Geeks” vender tilbage
06-05-2025