Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & the Juice har skrottet den traditionelle ansøgningsproces for at sikre en mere effektiv og retfærdig rekruttering.
Ifølge rekrutteringschef Sebastian Spetzler Jeppesen fokuserer kæden nu på kandidaters værdier og attitude frem for deres evner til at skrive en ansøgning.
En AI-model screener kandidaterne baseret på deres svar på fem spørgsmål og tildeler dem en score. Modellen kan dog ikke frasortere kandidater, hvilket sikrer, at den menneskelige vurdering stadig spiller en central rolle.
Efter ét år viser resultaterne større diversitet blandt de ansatte og en bedre kandidatoplevelse. Spetzler Jeppesen understreger, at AI er fremtiden for rekruttering, og at virksomheder skal tilpasse sig den stigende brug af teknologien.
Læs hele historien på Berlingske.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Med ministerbesøg i Bella Center fulgte nye midler til dansk mødeturisme
25-11-2025
-
Finalefeltet er sat: Seks kokke og tjenere klar til Årets Kok og Årets Tjener 2026
25-11-2025
-
Wolt afviser konkurrence som årsag til fjernet prisklausul
25-11-2025
-
Mette Ravn stopper som direktør for Himmerland: Afløser er fundet
25-11-2025
-
Stjernekokke skal sætte turbo på dansk madturisme
25-11-2025
-
Marienlyst Strandhotel kåret som Danmarks bedste konferencehotel – igen
25-11-2025
-
Hotel med 100 værelser på vej i Viborg
25-11-2025
-
Danske kæder løber med førertrøjen på Københavns fastfoodmarked
25-11-2025