Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & the Juice har skrottet den traditionelle ansøgningsproces for at sikre en mere effektiv og retfærdig rekruttering.
Ifølge rekrutteringschef Sebastian Spetzler Jeppesen fokuserer kæden nu på kandidaters værdier og attitude frem for deres evner til at skrive en ansøgning.
En AI-model screener kandidaterne baseret på deres svar på fem spørgsmål og tildeler dem en score. Modellen kan dog ikke frasortere kandidater, hvilket sikrer, at den menneskelige vurdering stadig spiller en central rolle.
Efter ét år viser resultaterne større diversitet blandt de ansatte og en bedre kandidatoplevelse. Spetzler Jeppesen understreger, at AI er fremtiden for rekruttering, og at virksomheder skal tilpasse sig den stigende brug af teknologien.
Læs hele historien på Berlingske.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
 - 
                            
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
 - 
                            
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
 - 
                            
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
 - 
                            
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
 - 
                            
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
 - 
                            
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
 - 
                            
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025