Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det svenske madkoncept Moveat, der kombinerer guidede byture med kulinariske oplevelser, udvider nu sin tilstedeværelse i Danmark.
Efter tidligere events i blandt andet København og Aalborg melder selskabet, at konceptet i efteråret rulles ud i Viborg, Holstebro, Silkeborg, Horsens, Kolding, Sønderborg, Lyngby, Køge og Indre By i København.
Moveat går ud på, at gæster betaler mellem 400 og 600 kr. for adgang til seks-otte nøje udvalgte spisesteder, som byder på mindre signaturserveringer.
Turen foregår i eget tempo, og gæsterne guides rundt med hjælp fra en app. Siden den danske lancering har Moveat afholdt 21 events i 13 byer med over 3400 gæster og 134 deltagende spisesteder.
Konceptet har eksisteret i Sverige siden 2018 og samarbejder her med mere end 1500 restauranter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny rapport: Restaurantoplevelser styrker hotellets bundlinje
21-08-2025
-
Ny direktør på Dragsholm Slot
21-08-2025
-
Tivoli Friheden solgt til lokale erhvervsfolk
21-08-2025
-
Regeringen fjerner gebyrer for millioner i håb om lavere fødevarepriser
21-08-2025
-
HORESTA Regionsformand til DR P4 Bornholm: Rekrutteringsproblemer presser branchen
21-08-2025
-
Nyt boutiquehotel i Odense åbner med tilbud til studerende
21-08-2025
-
Branchens unge talenter klar til kamp ved Euroskills i Herning
21-08-2025
-
Svensk madkoncept ruller videre ud i danske byer
21-08-2025