Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det svenske madkoncept Moveat, der kombinerer guidede byture med kulinariske oplevelser, udvider nu sin tilstedeværelse i Danmark.
Efter tidligere events i blandt andet København og Aalborg melder selskabet, at konceptet i efteråret rulles ud i Viborg, Holstebro, Silkeborg, Horsens, Kolding, Sønderborg, Lyngby, Køge og Indre By i København.
Moveat går ud på, at gæster betaler mellem 400 og 600 kr. for adgang til seks-otte nøje udvalgte spisesteder, som byder på mindre signaturserveringer.
Turen foregår i eget tempo, og gæsterne guides rundt med hjælp fra en app. Siden den danske lancering har Moveat afholdt 21 events i 13 byer med over 3400 gæster og 134 deltagende spisesteder.
Konceptet har eksisteret i Sverige siden 2018 og samarbejder her med mere end 1500 restauranter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025