Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ud af fire ansatte i restaurationsbranchen har oplevet diskrimination eller forskelsbehandling. Det skal en ny kampagne fra Arbejdstilsynet være med til at ændre. Kampagnen tilbyder konkrete løsninger og inspiration til, hvordan restauranter, caféer og barer kan skabe et godt og inkluderende arbejdsmiljø.
Med særligt fokus på udenlandske medarbejdere, der udgør en tredjedel af branchen, vil kampagnen hjælpe arbejdspladser med at bryde ”dem og os”-tendenser.
Ifølge tilsynschef Kristine Christensen oplever udenlandske medarbejdere ofte at stå nederst i hierarkiet og blive ekskluderet fra fællesskabet.
”Uanset hvor man kommer fra, skal arbejdsmiljøet være i orden. Mange restauranter gør allerede en indsats for at styrke trivslen, og de gode løsninger vil vi gerne være med til at udbrede,” siger Kristine Christensen.
Kampagnen er en del af en politisk aftale om social dumping og ledsages af en øget tilsynsindsats i brancher med mange udenlandske medarbejdere. Samtidig trækker kampagnen på erfaringer fra inspirationskataloget Mental Trivsel på Menuen, udviklet i samarbejde med Norion Consult, Food Organisation of Denmark, HORESTA og Velliv.
Læs mere om kampagnen her: Arbejdstilsynet: Sæt arbejdsmiljøet på menuen
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott udvider i København med opkøb af CitizenM
29-04-2025
-
HORESTA advarer mod Københavns Kommunes nye nattelivsplan
29-04-2025
-
Danske kokke- og tjenerelever henter sølv ved nordiske mesterskaber 2025
29-04-2025
-
Ruths Hotel sikrer millionoverskud trods vejrets luner
29-04-2025
-
Norske Spenn udvider med Reitan Retail – danske hotelgæster får flere fordele
29-04-2025
-
Danske Hoteller vil vokse videre med ny kapitaludvidelse
29-04-2025
-
Hvide Sande-serie skaber massiv opmærksomhed om Vestkysten
29-04-2025
-
Bornholmsk strandhotel satser på helårsturisme efter ny SKI-aftale
29-04-2025
-
Kokke og entusiaster skal dyste til DM i Bålmad
29-04-2025