Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På HORESTAs årsmøde diskuterede fremtidsforsker Louise Fredbo-Nielsen og AI-strateg Ken Hughes, hvordan kunstig intelligens kan skabe værdi i hospitalitybranchen.
Begge understregede, at AI skal bruges som et værktøj til at forbedre relationen mellem virksomheder og kunder.
Louise Fredbo-Nielsen fremhævede vigtigheden af dataanvendelse til at forudsige kunders behov og levere skræddersyede løsninger. Hughes understregede, at AI skal gøre det muligt at fokusere på menneskelig kontakt frem for teknologiske detaljer.
Eksempler fra både sundhedssektoren og hospitality-sektoren illustrerede potentialet i at tilpasse teknologi til brugernes individuelle behov.
Fremtidsforskeren påpegede, at fremtidens kunder vil forvente en personlig service baseret på præcise data. Derfor opfordrede hun branchen til at omfavne teknologi som en løftestang til forbedringer.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025