Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På HORESTAs årsmøde diskuterede fremtidsforsker Louise Fredbo-Nielsen og AI-strateg Ken Hughes, hvordan kunstig intelligens kan skabe værdi i hospitalitybranchen.
Begge understregede, at AI skal bruges som et værktøj til at forbedre relationen mellem virksomheder og kunder.
Louise Fredbo-Nielsen fremhævede vigtigheden af dataanvendelse til at forudsige kunders behov og levere skræddersyede løsninger. Hughes understregede, at AI skal gøre det muligt at fokusere på menneskelig kontakt frem for teknologiske detaljer.
Eksempler fra både sundhedssektoren og hospitality-sektoren illustrerede potentialet i at tilpasse teknologi til brugernes individuelle behov.
Fremtidsforskeren påpegede, at fremtidens kunder vil forvente en personlig service baseret på præcise data. Derfor opfordrede hun branchen til at omfavne teknologi som en løftestang til forbedringer.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Vækst i turismeforbrug løfter hele Vesterhavsområdet
29-05-2025
-
Erfaren direktør skal stå i spidsen for Scandic Aarhus City
29-05-2025
-
Marriott markerer 50 år i Europa med 1.300 hoteller
29-05-2025
-
Lempet lukkelov skal styrke handel og turisme
29-05-2025
-
To nye kvinder træder ind i Horestas bestyrelse
29-05-2025
-
Subway vender tilbage til Danmark med nye ambitioner
29-05-2025
-
Comwell reducerer CO2-udledning med 12 pct. i 2024
29-05-2025
-
Unikt Space Center og hotelbyggeri planlagt i Billund
29-05-2025