Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På HORESTAs årsmøde diskuterede fremtidsforsker Louise Fredbo-Nielsen og AI-strateg Ken Hughes, hvordan kunstig intelligens kan skabe værdi i hospitalitybranchen.

Begge understregede, at AI skal bruges som et værktøj til at forbedre relationen mellem virksomheder og kunder.

Louise Fredbo-Nielsen fremhævede vigtigheden af dataanvendelse til at forudsige kunders behov og levere skræddersyede løsninger. Hughes understregede, at AI skal gøre det muligt at fokusere på menneskelig kontakt frem for teknologiske detaljer.

Eksempler fra både sundhedssektoren og hospitality-sektoren illustrerede potentialet i at tilpasse teknologi til brugernes individuelle behov.

Fremtidsforskeren påpegede, at fremtidens kunder vil forvente en personlig service baseret på præcise data. Derfor opfordrede hun branchen til at omfavne teknologi som en løftestang til forbedringer.

Læs hele historien på Turistmonitor.dk (kræver login)

Almindelige ansættelsesretlige principper gælder også ved brug af AI

Flere virksomheder bruger kunstig intelligens i rekruttering og HR, men det fritager dem ikke for at overholde gældende ansættelsesretlige principper, persondata og regler mod diskrimination. Med EU’s nye AI-forordning følger desuden en række skærpede pligter, som træder i kraft fra 2025 og 2026.

Bornholm lancerer chatagent for turister

En ny digital chatagent skal gøre det lettere for både danske og udenlandske gæster at finde ferieinformationer og få svar døgnet rundt på flere sprog.

Log ind