Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Konceptet om et økologisk spisemærke har nu fundet vej til Tyskland, hvor mærkningsordningen skal gøre det nemmere for tyske forbrugere at finde frem til spisesteder med økologi på menuen.
Ordningen er stærkt inspireret af Det Økologiske Spisemærke i Danmark, der også inddeles i guld-, sølv- og bronzemærke og har til formål at understøtte den økologiske markedsudvikling. Det skriver Landbrug og Fødevarer.
Tyskland skal fra officiel hånd overrække guldmærket til danske Guldsmeden Hotels i Berlin tirsdag d. 12. marts. Og for Guldsmeden er der ingen tvivl om, at mærkets betydning har været afgørende for udviklingen af økologien i foodservicesektoren herhjemme:
”Vi var blandt de første i Danmark til at få spisemærket, da det blev lanceret i 2009, og vi synes stadig, at det er et stærkt og konkret redskab, der er med til at holde os på rette spor. Det er uden tvivl et værktøj, som kan flytte holdninger og indkøbsvaner,” siger Kirsten Aggersborg, der er Sustainability and Communication Manager hos Guldsmeden Hotels.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny HORESTA-direktør vil ændre fortællingen om branchen
30-10-2025
-
Venstre-profil: Kommuner skal kunne tvinge Airbnb til at udlevere data
30-10-2025
-
Korttidsudlejning kobles til ulovlig CPR-registrering i København
30-10-2025
-
S og V går sammen i ny alliance for flere p-pladser i København
30-10-2025
-
Fødevareminister nedlægger stillinger og samler styrelser i ny enhed
30-10-2025
-
The Guardian hylder Fyn som eventyrlig og magisk rejsedestination
30-10-2025
-
Hotel Faaborg solgt efter kort tid på markedet
30-10-2025
-
Hvide Sande Havn udbyder nøgleområde til hotel- og ferieudvikling
30-10-2025