Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

VisitDenmarks bestyrelse har ansat Katja Moesgaard som ny CEO. Hun er blevet udvalgt i et meget stærkt felt af kandidater på over 100 profiler.

Katja Moesgaard har senest været selvstændig inden for bestyrelsesarbejde, strategisk rådgivning og branding (2021–2023), herunder CEO for Brandr i kommunikations- og mediebureauet Mindshare (2021-2022).

Før det var hun COO i F.C. København/Parken Sport og Entertainment (2018-2020), adm. direktør i DBU A/S (2011-2018) og frem mod 2011 MEC, MEC Access, Sponsor Strategi og NIKE.

VisitDenmarks formand, Niels Jørgen Jensen, siger om ansættelsen:

”Katja er en meget stærk profil med åbenlyse kompetencer og relevante erfaringer, som bliver et godt match ind mod de opgaver og udfordringer, som vi står overfor i de kommende år, hvor vi bl.a. skal lykkes med at understøtte en fortsat bæredygtig vækst for dansk turisme. Med Katja får vi en stærk CEO, der bl.a. har dybe rødder fra marketing, branding og kommerciel forretningsforståelse og samtidig også har værdifulde erfaringer med at drive forretningsaktiviteter i et omfattende stakeholderlandskab”.


Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål

København oplever stor fremgang i amerikanske overnatninger, og hovedstaden kan i 2025 forvente at runde 1 mio. amerikanske overnatninger for første gang. Turismens minister kalder udviklingen en styrke for det dansk-amerikanske forhold.

Log ind