Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som den første zoologiske have i landet har Odense Zoo modtaget miljømærket Green Attraction. Det betyder, at haven lever op til en lang række krav på miljøområdet, der gælder for eksempel affaldssortering, økologi i spisestederne, dyrefoder, rengøringsmidler, energiforbrug med videre, skriver Fyens.dk.
Green Attraction er et relativt nyt miljømærke, der er lanceret af HORESTA og Friluftsrådet.
Indsatsen i Zoo er også blevet bemærket af Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel:
”Det er en flot anerkendelse, at Odense Zoo nu som den første zoo i Danmark bliver udnævnt til en Green Attraction. Det vidner om en ambitiøs og fremsynet indsats - som på alle måder flugter med de store grønne ambitioner, vi har i Odense, blandt andet om at være en klimaneutral by senest i 2030”, siger borgmesteren.
Læs hele historien på fyens.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025