Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som den første zoologiske have i landet har Odense Zoo modtaget miljømærket Green Attraction. Det betyder, at haven lever op til en lang række krav på miljøområdet, der gælder for eksempel affaldssortering, økologi i spisestederne, dyrefoder, rengøringsmidler, energiforbrug med videre, skriver Fyens.dk.
Green Attraction er et relativt nyt miljømærke, der er lanceret af HORESTA og Friluftsrådet.
Indsatsen i Zoo er også blevet bemærket af Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel:
”Det er en flot anerkendelse, at Odense Zoo nu som den første zoo i Danmark bliver udnævnt til en Green Attraction. Det vidner om en ambitiøs og fremsynet indsats - som på alle måder flugter med de store grønne ambitioner, vi har i Odense, blandt andet om at være en klimaneutral by senest i 2030”, siger borgmesteren.
Læs hele historien på fyens.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025