Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Som den første zoologiske have i landet har Odense Zoo modtaget miljømærket Green Attraction. Det betyder, at haven lever op til en lang række krav på miljøområdet, der gælder for eksempel affaldssortering, økologi i spisestederne, dyrefoder, rengøringsmidler, energiforbrug med videre, skriver Fyens.dk.

Green Attraction er et relativt nyt miljømærke, der er lanceret af HORESTA og Friluftsrådet.

Indsatsen i Zoo er også blevet bemærket af Odenses borgmester, Peter Rahbæk Juel:

”Det er en flot anerkendelse, at Odense Zoo nu som den første zoo i Danmark bliver udnævnt til en Green Attraction. Det vidner om en ambitiøs og fremsynet indsats - som på alle måder flugter med de store grønne ambitioner, vi har i Odense, blandt andet om at være en klimaneutral by senest i 2030”, siger borgmesteren.

Læs hele historien på fyens.dk

Odense oplever markant vækst i turismen

Odense har haft væsentligt flere overnatninger end landsgennemsnittet hen over sommeren. Det skyldes en målrettet indsats og strategiske investeringer i byens kultur- og oplevelsestilbud.

Log ind