Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Fastfoodkæden McDonald's vil søsætte en ny restaurantkæde, som skal hedde CosMc’s. Det skriver Berlingske.dk.

Kæden er et spinoff af McDonald’s, og det er et fiktivt rumvæsen ved navn CosMc, som det nye koncept er bygget op omkring.

CosMc var til stede i reklamerne for burgergiganten i slutningen af 1980erne og starten af 1990erne. Han er en karakter, der er halvt alien og halv robot.

McDonald’s løftede sløret for ideen om det nye koncept, da de fremlagde deres regnskab for andet kvartal i år, som viste en vækst på trods af, at deres kunder bruger færre penge end tidligere.

CosMc’s vil debutere på en lille håndfuld lokationer i et begrænset geografisk område fra begyndelsen af ​​næste år.

Læs hele historien på berlingske.dk

HORESTA Play: Fra fritidsjobber til franchisetager

Sille Stenholm Jørgensen og Mikkel Wyrtz begyndte begge som helt unge fritidsmedarbejdere i en af McDonald’s restauranter ved siden af deres skolegang. I dag har de arbejdet sig op til at blive henholdsvis restaurantchef og franchisetager.

Branchen glæder sig over nye regler for ungarbejdere

En lovændring giver ungarbejdere flere muligheder, og det skaber glæde i hotel- og restaurationsbranchen. HORESTA ser store fordele for både virksomheder og unge, der nu kan bidrage mere på arbejdspladsen.

Log ind