Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Næsten 250.000 hektar land er blevet ødelagt af de store skovbrande i Spanien i år. Hedebølge og tørke denne sommer har ledt til historiske ødelæggelser på tværs af kontinentet, skriver trendwatching.com.

Det har også haft betydning for mange fødevareproducenter. For at hjælpe dem har McDonald’s i Spanien sat ”La hamburguesa que no pudo” på menuen. Direkte oversat: “Burgeren der ikke blev til”. Her får man en sort og tom burgeræske for at symbolisere de ødelagte råvarer, og i den forbindelse donerer virksomheden penge til farmerne, og McDonald’s præsenterer yderligere, hvordan forbrugerne ellers kan hjælpe.

Læs mere her.

HORESTA Play: Fra fritidsjobber til franchisetager

Sille Stenholm Jørgensen og Mikkel Wyrtz begyndte begge som helt unge fritidsmedarbejdere i en af McDonald’s restauranter ved siden af deres skolegang. I dag har de arbejdet sig op til at blive henholdsvis restaurantchef og franchisetager.

Log ind