Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom landets spisesteder holdt coronalukket i en del af 2021, steg salget af økologiske føde- og drikkevarer sammenlignet med året før, skriver Dagligvarehandlen. Mediet henviser til tal fra Danmarks Statistik, der viser, at det økologiske salg til foodservice steg fra 16,8 mia. kr. i 2020 til 16,9 mia. kr. sidste år, mens øko-delen af det samlede foodservice-salg gik landede på 13 pct. i 2021 mod 12 pct. året før, skriver FødevareWatch.dk.
Især økologiske mejeriprodukter og æg oplevede den største fremgang - disse varers økologiske salg landede på 31 pct. mod 12 pct. af det samlede salg til foodservice. Til sammenligning udgjorde kød og fisk kun 5 pct. af det økologiske salg mod 17. pct. af det samlede salg.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025