Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom landets spisesteder holdt coronalukket i en del af 2021, steg salget af økologiske føde- og drikkevarer sammenlignet med året før, skriver Dagligvarehandlen. Mediet henviser til tal fra Danmarks Statistik, der viser, at det økologiske salg til foodservice steg fra 16,8 mia. kr. i 2020 til 16,9 mia. kr. sidste år, mens øko-delen af det samlede foodservice-salg gik landede på 13 pct. i 2021 mod 12 pct. året før, skriver FødevareWatch.dk.
Især økologiske mejeriprodukter og æg oplevede den største fremgang - disse varers økologiske salg landede på 31 pct. mod 12 pct. af det samlede salg til foodservice. Til sammenligning udgjorde kød og fisk kun 5 pct. af det økologiske salg mod 17. pct. af det samlede salg.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finanslov sender millioner til attraktioner og oplevelsesprojekter
24-10-2025
-
Direktørstop på Plesners Badehotel efter få måneder
24-10-2025
-
Vismænd: Råderummet er 32 mia. kr. mindre end oplyst
24-10-2025
-
Noma og Novonesis går sammen om nye smagsløsninger
24-10-2025
-
Aros sætter åbningsdato for prestigeprojekt
24-10-2025
-
Ny evaluering viser manglende kontrol med korttidsudlejning
24-10-2025
-
Erfaren leder vender tilbage til Charlottehaven
24-10-2025