Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Selvom landets spisesteder holdt coronalukket i en del af 2021, steg salget af økologiske føde- og drikkevarer sammenlignet med året før, skriver Dagligvarehandlen. Mediet henviser til tal fra Danmarks Statistik, der viser, at det økologiske salg til foodservice steg fra 16,8 mia. kr. i 2020 til 16,9 mia. kr. sidste år, mens øko-delen af det samlede foodservice-salg gik landede på 13 pct. i 2021 mod 12 pct. året før, skriver FødevareWatch.dk.

Især økologiske mejeriprodukter og æg oplevede den største fremgang - disse varers økologiske salg landede på 31 pct. mod 12 pct. af det samlede salg til foodservice. Til sammenligning udgjorde kød og fisk kun 5 pct. af det økologiske salg mod 17. pct. af det samlede salg.

Læs hele historien her.

Se også

Fødevarepriser stiger igen

Priserne på fødevarer fortsætter opad, og intet tyder på snarlige prisfald. Forbrugerne må indstille sig på fortsat dyrere dagligvarer.

Tre kontrolkampagner på vej fra Fødevarestyrelsen

Fødevarestyrelsen gennemfører i 2024-2025 tre kontrolkampagner, der blandt andet sætter fokus på mærkning af fødevarer, vedligehold i fødevarevirksomheder samt korrekt markedsføring af fødevarer solgt via hjemmesider.

Log ind