Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ifølge restauratørerne så tager Wolt alt for høje procentsatser på hver eneste bestilling, udover at kunden også betaler et gebyr direkte til Wolt for udbringningen. Når en sulten aalborgenser eksempelvis bestiller en menu til 100 kr. igennem Wolt, så tager Wolt både et leveringsgebyr plus mellem 25-30 procent af bestillingen. Restauratøren skal ud af de ca. 70 kroner, der er tilbage, også betale egen moms, skriver MigOgAalborg.dk.
Det efterlader restauranten med en meget lille avance hvis overhovedet nogen, når man lægger lønninger, husleje, råvarepriser, el- og varme oveni.
Nu har en stor del af Aalborgs Takeaway-restauranter samlet sig i et fællesskab og stillet Wolt et ultimatum. De er indtil videre med i fælles boykot fra fredag d. 30. september kl. 12.00 Det starter med, at man fjerner muligheden for at bestille igennem Wolt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025