Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Wulff & Konstali har de seneste ti år samarbejdet med Planday - et HR- software system til online vagtplanlægning, der automatiserer administrative opgaver og processer. Samarbejdet har betydet en væsentlig mere effektiv arbejdsgang hos den populære morgenmadskæde. Det fortæller Akse Nisbeth, der er økonomichef i Wulf & Konstali:

“Med Planday har vi fået flere processer og overblikket over vores medarbejdere automatiseret, og så bruger vi appen meget til den interne kommunikation. Med Planday har vi samlet alt på et sted, og det sparer os ugentlig to timers administrativt arbejde per restaurant. Det giver i alt otte timers besparelse.”

Wulff & Konstali åbnede den første butik i 2006. Nu består kæden af hele fire butikker med flere på vej, og sidste år havde de et overskud på næsten fem millioner. Men væksten stiller større og større krav til medarbejderhåndteringen – og det er noget, som softwaren hjælper med.

Gazelle-cafe kæmper med at skaffe nok medarbejdere

Vækst kræver flere hænder, men de rigtige medarbejdere hænger ikke på træerne. Hos cafékæden Wulff & Konstali Aps betød åbning af to nye caféer i København i 2016, at mange nye medarbejdere skulle ansættes. Antallet af medarbejdere steg derfor med 40 pct., og at skulle finde alle de ansatte var ingen let sag.

Log ind