Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Programserien The FOOD Principle på amerikanske PBS sætter spot på danske kokke og danske madprojekter, hvor maden kan mere end begejstre smagsløgene, skriver VisitDenmark.
The FOOD Principle beskriver selv programmets tilgang til mad med ”Food not only connects us, but also plays a pivotal role in some of humanity’s greatest challenges - from climate change and biodiversity loss to health and social justice”, og udsendelserne fra Danmark tager udgangspunkt I Årets ord I 2020: Samfundssind.
Udsendelserne handler således mere om de sociale aspekter af dansk gastronomi end om selve kokkekunsten, som den serveres på toprestauranterne, og historierne når bredt ud i USA. PBS er en ikke-kommerciel tv-kanal, der kan ses af 86 pct. af de amerikanske husstande, og det giver en mulighed for at nå flere end 215 mio. seere. Hertil kommer ca. 10 mio. besøgende på deres website.
"Vi er superglade for at kunne præsentere dansk gastronomi i en bæredygtig sammenhæng. For os er det vigtigt hele tiden at have nye historier til medierne, som efterspørger unikke vinkler og meget gerne går videre end de traditionelle features. Og vi er godt tilfredse med de perspektiver, der er i de to udsendelser", siger markedschef Dennis Englund fra VisitDenmark i USA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025