Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da Sunset Boulevard i efteråret 2020 fjernede legetøjet fra kædens børnemenuer var det ikke uden tøven. Legetøjet skulle erstattes med plantning af træer i landets Folkeskove i samarbejde med Growing Trees Network.
Et initiativ, de fleste kunne blive enige om, var godt, men også en forandring, som ingen med sikkerhed kunne vide, hvordan ville blive modtaget af de danske børnefamilier. Nu godt to år senere, oplever Jens Broch, at initiativet er blevet taget særdeles godt imod.
”Vi var selvfølgelig spændte, selvom vi syntes, det var en god ide, og det føltes som det rigtige at gøre. Men vi har hele vejen igennem oplevet, at vores gæster er glade for initiativet. Børnene savner ikke legetøjet, men benytter sig af vores spil og legeområder i stedet,” siger han.
Initiativet ser da heller ikke ud til at være gået ud over salget. I løbet af de to år, der er gået siden udfasningen af legetøjet, har Sunset Boulevard sammen med Growing Trees Network stået bag plantningen af flere end 215.000 træer i Danmark svarende til et træ hvert 4. minut. Sideløbende er salget af børnemenuer steget med 20.7 pct. målt mod en sammenlignelig periode før Corona i 2019 og udgør i dag en langt større procentvis andel af stigningen i Sunset Boulevards samlede omsætning end før udfasningen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025